Кому варто встановлювати ГБО | Розбирання основних міфів

Кому варто встановлювати ГБО | Розбирання основних міфів

Сьогодні газобаллоне обладнання настільки поширене, що цим вже нікого не здивувати. Але багато людей все частіше задають питання про те, чи варто встановлювати ГБО на свій автомобіль. І в цій статті нижче ми розповімо вам про це і не тільки.

ГБО - газобаллоне обладнання, яке встановлюють в машину з двигунами внутрішнього згоряння. За допомогою цього обладнання подається в ДВС газоподібне паливо.

Прихильники ГБО стверджують, що установка обладнання, це не складно і з його допомогою можна значно економити на паливі. Противники ж, говорять зворотне, що газ псує двигун і цей вид палива вибухонебезпечний. Так, які ж існують реальні плюси і мінуси в установці ГБО на автомобіль? Що слід враховувати при установці і наскільки воно вам потрібно? У цій статті ми детально відповімо на кожне хвилююче питання.

Переходять на газ як з бензинового, так і дизельного авто. Але останнім часом все частіше відбуваються переходи з бензину на газ, а установка ГБО на дизель - явище рідкісне. Значить, сьогодні ми будемо більше говорити про тих, хто хоче перейти з бензину на газ. Тепер з приводу газу. Він буває різний: метан і пропан-бутан. А в чому різниця? - запитаєте ви. Різниця в наступному:

  • Метан - стиснутий або природний газ.
  • Пропан-бутан - скраплений або нафтовий газ. (Саме він є паливом для більшості авто з ГБО).

ГБО в авто

Зміст:

  1. Розвіюємо міфи
  2. Як влаштовано обладнання
  3. Дійсні плюси і мінуси ГБО
  4. Обходимо підводні камені
  5. Кому можна і потрібно ставити газ

Розвіюємо міфи і не тільки

Розвіюємо міфи

Міф 1: У салоні постійний, стійкий запах газу через встановленого ГБО

Так, така проблема була, але, за часів вакуумного обладнання. Не виключено, що якась невелика частина газу могла просочуватися в підкапотний простір, а потім і в салон. У сучасному світі таке обладнання давно не використовують, хіба, що при дуже старих машинах. Висновок: міф уже не актуальний.

Хоча, можливо є друга причина запаху газу в салоні - пошкодження системи. Є чи була якась несправність або діра в топливопроводе або іншій частині ГБО. Це несправність, яку важливо усунути, але не приписувати як недолік устаткування.

Міф 2: Вибухонебезпечний газ.

Так це правда. Але для того щоб відбувся вибух, газу необхідно змішатися з повітрям. Це може статися, наприклад, в разі пошкодження паливної системи. Але відбувається вибух не в одну секунду як багато хто думає. Перш за все, ви відчуєте сильний запах газу. Але в такому разі, краще припинити рух і не чіпати авто поки явище виникає надто часто буде усунена. Хоча, по суті, так само варто себе вести і при течі будь-якого іншого палива в машині. Важливо розуміти, що причиною вибуху може стати не газ, а будь-яка несправність.

Також, існує ще одна небезпека у більшості людей, що при попаданні в аварію газовий балон вибухне. Але потрібно врахувати одну деталь, для того, щоб стався вибух, балон повинен бути дуже сильно деформований. Таке можливо, при сильному зіткненні з пошкодженням і деформацією кузова автомобіля, що є смертельним і небезпечним для життя людини. Якщо при аварії зачіпається паливопровід і невелика частина газу вихлюпується назовні (це також можливо і з бензином), то страшного в цьому нічого немає. Ну звичайно, якщо ви не будете нервово курити прямо над потерпілим автомобілем

Міф 3: Гар клапанів.

Відбувається при використанні збідненого газо-повітряної суміші. Звичайно, витрата палива тоді стає трохи менше, але і побічний ефект буде серйозним. Краще не економити. Так, що причина не в ГБО, а в скупості автовласника або в неправильному налаштуванні обладнання.

Міф 4: Встановив ГБО - обтягнув автомобиль.

Найважче, мабуть, це балон. Його вага в середньому становить приблизно 30 кг. Так, що міф неправдивий.

Міф 5: Дуже дороге обслуговування.

Міф в якийсь частці вірний. Але, по суті будь-яку техніку, зокрема і газобалонне обладнання потрібно перевіряти, налаштовувати, ремонтувати, обслуговувати. Але при обслуговуванні обладнання немає ніяких дорогих або складних обстежень і т.д. Навіть, існують автомобілісти, які самі справляються з цим.

Як влаштовано обладнання

Напевно ви в курсі, що 1-е покоління газового обладнання забороняється встановлювати, цього причина не екологічність обладнання. Друге покоління рекомендується і найкраще встановлювати на авто випущені до 2000 р 3-е покоління ГБО зустрічається лише на прагненнях автомобілях. До слова, установкою ГБО 3-го покоління не займаються.

В даний час в основному встановлюють тільки обладнання 4-го і 5-го покоління. Про них ми і поговоримо.

  • 4-е покоління.

Замість паливного бака застосовується газовий балон. Газ в ньому знаходиться в зрідженому стані, під тиском. Потім, під своїм тиском газ з балона потрапляє в редуктор-випарник. Редуктор випаровує газ тобто по суті переводить з рідкого стану в газоподібний і знижує тиск. І вже від редуктора газ піднімається до форсунок, вони впорскують його в потрібний час у потрібній кількості.

Цей пристрій не змінює конструкцію двигуна, а значить, може спокійно працювати і на бензині. Потім, повністю вся робота обладнання управляється електронним блоком управління.

Важливо! При праці двигуна на бензині газ відключайте, також, при праці на газі відключайте бензин. Хоча, це прості і логічні речі, але хіба мало!

  • 5-е покоління.

Це покоління відрізняється від роботи попереднього, відсутністю редуктора-випарника. Простіше кажучи, газ піднімається до форсунок все ще в вигляді рідини. А вже з форсунок впорскується у впускний колектор і там же випаровується і змішується з повітрям. Робота цього покоління схожа з роботою на бензині.

Переваги цієї системи в тому, що вона проста в обслуговуванні. Легкість полягає в тому, що в попередніх поколіннях редуктор доставляв деякі складності, а в п'ятому його немає. Ще одним плюсом 5-го покоління є можливість більш точно дозувати рідкий газ. А це значить, що це покоління більш економічне. Мінус його полягає в дорожнечі обладнання. Плюс воно більш чутливо до якості газу. Тому в Україні не сильно поки популярно.

Як влаштовано ГБО

Дійсні плюси і мінуси ГБО

Почнемо з переваг ГБО, це приємніше і цікавіше.

  1. Вагома економія. Так Так! Наприклад, 4-е покоління може забезпечувати до 50% економії при зниженні потужності всього на 2-10%.
  2. Машина з двома видами палива це надійно. А якщо одна з систем несподівано прийшла в несправність, але при ще одній системі завжди можна доїхати до пункту призначення або до найближчої майстерні. Плюс, завжди є запасне паливо, так, що ризик залишитися на дорозі без палива у вас низький.
  3. Газ добре поєднується з повітрям, а значить згорання відбувається краще і рівномірніше. Призводить це до того, що циліндропоршневая група (ЦПГ) мінімально навантажена. Ще вважається, що завдяки газу значно збільшується ресурс двигуна.
  4. Машина, з двома баками прекрасна особливо для далеких поїздок, туди, де немає найближчих заправок. Завжди є подвійний запас ходу. Це стане в нагоді, при подорожі в якісь далекі нетрі, де немає заправки.
  5. Вихлоп газу вважається більш екологічно чистим, ніж у бензині.

Мінуси:

Насправді їх не так багато.

  1. Дорожнеча обладнання і монтажних робіт;
  2. Зменшення місця в багажному відділенні;
  3. Частий технічний огляд.

Обходимо підводні камені

Існує ряд моментів, які необхідно враховувати при установці ГБО. А саме:

  • Вибір заправки.

Потрібно врахувати, що заправка повинна бути поруч з вашим будинком або проходити через ваш щоденний маршрут (з дому на роботу і т.д.). Це повинна бути перевірена заправка, з якісним паливом. Бо наткнуться на розбавлений газ простіше, ніж на бензин. Необхідно максимально збирати відомостей, відгуків, попитати близьких або знайомих, де вони зазвичай заправляються.

  • Ретельний вибір СТО та майстри по установці устаткування.

Можна простудіювати інтернет, відгуки, і т.д., або дізнатися, як можна більше інформації від друзів, рідних або колег. Обов'язково все слід враховувати. Оскільки, сумнівні майстра, неякісне обладнання тощо можуть спричинити за собою лише одні збитки.

  • Якої форми балон і де його встановлювати?

Якщо встановлювати балон в багажник, то місця стає набагато менше.

У разі, машини по типу хетчбек або універсальна, є можливість втратити частину принад від трансформацій в салоні. Простіше кажучи, перевезти меблі або пральну машину буде важко. Звичайно, можна розмістити балон не впоперек багажника, а вздовж, тоді, частково проблема буде вирішена, але все ж, місця буде не сильно багато. Ще можна встановити тороидальний балон, він ставиться на місце запаски. З мінусів: він дорогий, але менше, ніж циліндричний. Але запаску необхідно все ж кудись ставити.

  • Де краще розташувати виносний заправний пристрій (ВЗП)?

Найпростіший і недорогий варіант, це зробити його у багажнику, поруч з балоном. Це дешевше, але незручно. Тому, що при кожній заправці потрібно відкривати багажник. І ще один недолік: невелика частина газу при від'єднанні шланга буде виприсківает в багажнік.Существует альтернатива - помістити заправний пристрій в бампер або під нього. Цей варіант трохи дорогою в ціні, але все ж він не зовсім зручний. Але є і дорогою, зручний варіант - розмістити ВЗУ за люком, поруч з штатної горловиною бензобака.

  • Не можна економити на мультиклапані.

За допомогою мультиклапана проходить газ в балон при заправці. Ще він подає газ. Хороший мультиклапан -дуже важливий для безпеки. Особливе в разі, якщо ви пробили частина паливо проводу і газ почав виходити назовні, але прі не коректному витраті газу, який відбувається в таких моментах, в цьому випадку, мультиклапан перекриє подачу газу. У клапана присутня так звана відсічення, вона не дає наповнити балон більше, ніж на 80%. Це потрібно для того, щоб, при нагріванні авто (наприклад, якщо залишили його на сонечку), тиск газу росло і балон не розірвало.

  • Потужний редуктор ГБО.

Редуктор забезпечує запас по потужності, більший на 10-15%. Простіше кажучи, якщо двигун розвиває потужність в 100 "коней", то потужність редуктора повинна бути 110-120 к.с. В цьому випадку під навантаженням система не стане подавати менше газу і автомобіль не буде "Лагати”.

  • Система управління ГБО.

Сучасні системи, зокрема 4-го покоління дуже розумні. В принципі, процес може відбуватися без участі людини. Наприклад, машина може завестися на бензині, а потім, система перемкне її на газ. А при нестачі газу, система сама переключиться на бензин і т.д. Звичайно, необхідно мати на всякий випадок кнопку переходу з бензину на газ і назад. Це для того, якщо одна з систем палива вийшла з ладу.

Кому можна і потрібно ставити газ

Встановлювати ГБО можна в разі:

  • Автомобіль часто використовується. Якщо авто частіше в гаражі стоїть, то ГБО окупиться нескоро;
  • У найближчі 3 роки немає плану про зміну автомобіля;
  • Транспорт вживає більше, ніж 10 л бензину на 100 км;
  • Гарантійний термін на авто закінчився (установка ГБО анулює гарантійні зобов'язання виробника);
  • Ставити газ можна на будь-які типи двигунів включаючи турбовані «вісімки» і роторні.

Також, якщо ви захотіли встановити ГБО на свій автомобіль або бажаєте отримати консультацію від кваліфікованого фахівця Service Gaz - на нашому сайті можна залишити заявку або замовити зворотний дзвінок. А якщо вам не терпиться дізнатися, як можна більше, то ви сміливо можете зателефонувати за телефонами, вказаними на нашому сайті вгорі.

 19.04.2021
 (12 переглядів)
Розрахунок економії палива